Čtení - aktuální články

Celkem bylo nalezeno 595 článků. Zobrazeny jsou články 436 - 450.

Jihoamerická Amazonie - Z bolivijského Atiplana jsme sestoupili do amazonské nížiny po nejnebezpečnější silnici na světě. Často jen 3,5 metru úzká cesta vytesaná do skály nezná ani patníky, ani svodidla. Krajnice tvoří jen hluboké strže, vysoké skalnaté stěny a potoky, které jako vodopády přepadávají přes jedoucí autobusy a kamiony dolů podél příkrého svahu. Na 200 kilometrech jsme sestoupili o více jak 4 výškové kilometry do města Rurrenabaque (250 m n.m.), které poskytuje výbornou základnu pro výpravy do amazonskeho pralesa a rozlehlých travnatých pamp.

Ledová vlna v horkém Nice - U dělejte to z ledu a u nás v Nice, řekl tenkrát vedoucí General Elektric lidem z Inaxi. Taková věc se snadno řekne, ale k její realizaci bylo nutno vyrobit speciálně tepelně izolovaný stan rozměrů fotbalového hřiště a další dva stany jako mezistupně k vyrovnání tepelného šoku. O dostatečný chlad mínus 10 stupňů se musí postarat 25 výkonných chladících agregátů. Je potřeba získat speciálně čirý led ve velkých blocích, a to lze pouze ve vodnatých rychle tekoucích řekách na severu. Jen takový led neobsahuje totiž vzduchové bubliny a barevné příměsi. Skupina sochařů z Finska vytěžila takové ledové bloky o rozměrech 2x1x1 m z nejsevernějších řek Laponska. Mrazícími kamiony byly na dvě stovky těchto bloků dopraveny až do Jižní Francie...

Cestovatelské promítání - Zdravím po dlouhé době všechny cestovatele a přátele cestování, celé dva měsíce jsme se toulali po Jižní Americe, především po Bolívii. Máme pro vás připravené další pořady a další termíny promítání diapozitivů doprovázené hudbou nahrávanou v dané lokalitě.

Čeští vězni v Thajsku - náhlá smrt - Když jsme si však přečetli, kromě jiného, že jeden z nich měl za 6 let jen 4 návštěvy, tak jsme se přece jen do věznice Bangkwang vydali. Náhodou jsme měli možnost setkat se právě s tímto vězněm, jménem Radek Hanykovics. Čekali jsme na něho téměř hodinu a když konečně přišel, omlouval se roztřeseným hlasem a se slzami v očích, že byl v nemocnici tlumočit dalšímu vězni, Slovákovi Ivanovi Zavadilkovi, a vyslovil obavu, že umírá.

Jak přenocovat v buši - a přežít - V buši a pouštích je však všechno jinak. Zpravidla zde neexistuje žádná infrastruktura natož kempinkové plochy. Musíte si tedy vhodné místo k přespání nalézt sami. Pokud má automobil velkou zahrádku, je výhodné přespat na ní. Některé zapůjčené typy terénních vozidel umožňují i přespání uvnitř vozu, ale nejpohodlnější je uložit se přímo na zemi vedle vozu...

Korsické putování: Bonifaccio - Na okraji města jsou na obou stranách silnice hned campy dva, které zřejmě patří pod jednu správu. Baba, co hlídá v té lepší části, nás nekompromisně vykazuje přes silnici do horší - méně stinné části campu a jejím hlavním argumentem je naprostá neznalost cizích jazyků. Z její výmluvné gestikulace jsme pochopili, že ona je tu doma, takže jinou řeč než francouzštinu nepotřebuje - to my se máme naučit jejich řeči! Je jadrně česky odtransportována do análu a my se zase přemísťujeme tam, kam poslala ona nás.

Korsické putování: Capu Rosso, kaňon Spelunca, Filitosa - Asi nejznámějším útvarem viditelným ze silnice je Coeur - díra ve tvaru srdce v Milencích, jako vystřižených z Ádru, akorát v menším měřítku. Procházíme první trasu, ale moc mě to jako geologa nevzalo. Skály se začínají plnit turisty, přesunujeme se na druhý okruh ”Hlava psa”. Dotyčný chien je hned u silnice, dál už moc útvarů k vidění není, nicméně cestička vede po zalesněném hřebínku s pěknými výhledy na skály a moře. Musím konstatovat, že mě Calanches trochu zklamaly, nejlépe se vyjímají na pohlednicích. Řada útvarů je také závislá na směru slunečního světla, aby prostorově vynikla.

Korsické putování: Paglia Orba - V poledne, což je ideální čas na dobývání hor, jak jsem za dlouhá léta vypozoroval z našeho činění, vyrážíme dle chabého popisu průvodce údolím potoka Viru. Kufrujeme hned na začátku, značení zcela chybí. Cesta záhy zmizela a dál se prodíráme pichlavým lesním podrostem pod nádhernými borovicemi. Nacházíme velkého mrtvého brouka nosorožíka, kterého optimisticky ukrývám pod výrazným balvanem s tím, že si ho vezmu při sestupu. Cesta se nezdá být definitivně ztracena, alespoň soudě podle občasně se vyskytujících mužiků.

Korsické putování: V horách - Nemajíce stan si vybíráme místečko v kleči chráněné valem z kamenů proti nepříjemnému chladnému větru a tam rozprostíráme karimatky a spacáky. Za chvíli je u nás chatař s kasičkou a vybírá 20 F na hlavu, za Honzu nic nechce. Vnucuji se s horolezeckým průkazem za účelem vymámení slevy (na průkazu je francouzsky napsáno, že jsme členy mezinárodní horolezecké asociace UIAA). V Itálii to funguje, tady ani náhodou - ne nadarmo Honza říká Francouzům s despektem “žabožrouti”.

Vanpacking: Rady a porady - Po delší době se opět vracíme k seriálu Vanpacking, tentokráte podrobným shrnutím. Dozvíte se jaké auto, kde a jak koupit, jak je to s pojištěním, registrací a dalšími potřebnými úpravami interiéru!

Korsické putování: Itálie, trajekt, rozhlížíme se po ostrově - Podle jízdního řádu jsme měli jet 7 hodin. Jsme blízko infarktu, když přes dvouhodinové zpoždění jsme v šest ráno surově buzeni ryčnou hudbou z palubních reproduktorů a v ranní mlze nad mořem je na dohled korsická Bastia. V mrákotách balíme spacáky, sotva si stíháme v umývárně vyčistit zuby. Přístav je zalit ranním sluncem, které rozhání naše chmury. Po vylodění směřujeme přes kopec k západnímu pobřeží Cap Corse, kde se během dne chceme aklimatizovat a poté přepravit do vnitrozemského Corte.

Korsické putování: Putování začíná - Poprvé jsem Korsiku navštívil v létě 1993. Tehdy se dala dohromady parta z 5. trasy Turistického akademického klubu Praha, ČKD zapůjčilo autobus Karosa a nadšeně jsme vyrazili na tento nádherný ostrov. Nadšení postupně vychládalo s problémy, které veskrze vycházely z trucovitého autobusu a jeho dvou krotitelů.

Těžké boje v Nepálu - Téměř 1000 lidí bylo zabito v týdnu urputných bojů mezi nepálskou armádou a jednotkami maoistických vzbouřenců v horské oblasti Rolpa. Maoisté, decimováni od minulého týdne armádními vrtulníky i pozemními vojsky zahájili v úterý v noci protiofenzivu při které dobyli vojenskou pevnost v blízkosti vesnice Gaam, asi 298 km západně od nepálského hlavního města Káthmandu. Během tohoto útoku podle oficiálních zpráv zahynulo asi 250 povstalců a 104 vojáků plus několik vesničanů, ktaré povstalci použili jako živé štíty.

Nepál 96: Na treku - Začátek chodníku vedoucího do Dhanpusu je asi půl km za Phedi. To je samo osobě jen pár baráků a začátek chodníku je rafinovaně ukryt zídkou osamělého stavení. Nemuseli jsme však nic hledat, taxikář nás vyklopil přímo na místě. Vyinkasoval co nám den předem usmlouval hotelier a my jsme si upravili krosny aby se nám pohodlně nesly. Jakoby odnikud se tam objevilo pár místních maníků a začali se nám vnucovat jakožto nosiči. My, protože jsme byli rozhodnutí si nést všecko sami, jsme se zase dívali skrz ně. Fungovalo to docela dobře, až na jednoho co byl rozhodnut si dnes za každou cenu vydělat nějakej peníz. Ten nás následoval, předešel a zase následoval asi hodinu, než zjistil, že kápl na ty špatné.

Nepál 96: Pokhara - Cestou jsme si stačili všimnout, že po ulicích se potuluje podstatně víc posvátných krav než v Kathmandu, jezdila tu zajímavá vozidla, připomínající půdní frézu blahé paměti v zemích střední Evropy, jenže větší a jednoválcové dýzláky. Říkají jim tam "walking tractor" a je to pomsta z Číny. Co nás však upoutalo nejvíc, byla auta. Všecko stejná značka a všecko stejnej model až na vzácné výjímky. Patrně tam zvládli klonování Toyoty Corolly z r 1976. Navíc všechna osobní auta, většinou taxíky, měla žlutou střechu. No ale do hotelu jsme ve zdraví dorazili kolem 14:30, tam nám zaměstnanci drapli krosny a než jsme se nadáli, tak jsme byli ubytovaní ve dvou pěkných komfortních pokojích. Sprcha, záchod a slušně velký pokoj, vše čisté a upravené. To jsme ještě netušili, že to je náš polední slušný záchod na dobu vandru.

Zobraz další stránky:   1 - 15    16 - 30    31 - 45    46 - 60    61 - 75    76 - 90    91 - 105    106 - 120    121 - 135    136 - 150    151 - 165    166 - 180    181 - 195    196 - 210    211 - 225    226 - 240    241 - 255    256 - 270    271 - 285    286 - 300    301 - 315    316 - 330    331 - 345    346 - 360    361 - 375    376 - 390    391 - 405    406 - 420    421 - 435    436 - 450    451 - 465    466 - 480    481 - 495    496 - 510    511 - 525    526 - 540    541 - 555    556 - 570    571 - 585    586 - 600  

Diashow Aljaska 2017