Čtení - články o zemi Bulharsko

Celkem bylo nalezeno 12 článků. Zobrazeny jsou články 1 - 12.

SozopolBulharské dobrodružství: Sozopol - Je neděle 20.8.2006 a já se chystám na poslední velký přesun. Tentokrát z Balčiku přes Varnu a Burgas do Sozopolu. Na autobusovém nádraží ve Varně jsem se setkal s českým baťůžkářem Jiřím, který jezdí do Bulharska již dlouhá léta a vždy jen s batohem a přespává pod širým nebem. Procestoval tímto způsobem celou Evropu a vyhovuje mu to.

Balčik, mys Kaliakra a VarnaBulharské dobrodružství: Balčik, mys Kaliakra a Varna - Když jsem se probudil do svého prvního rána v Balčiku, hned z balkonu jsem pochopil, že na tuto část cesty jsem se těšil podvědomě už od jejího počátku. Ranní pohled na sluncem se zalévající moře, příjemně chladivý, ale ne studený vzduch, trocha ovoce k snídani, to je symbol pohody, o které tak často sním.

Bulharské dobrodružství: Veliko Tarnovo - Když mne lehce po obědě známí z Kazanlaku vyložili ve Velikom Tarnovu u chrámu sv. Bohorodičky a vydali se směr Varna, zůstal jsem opět sám. Jako obvykle nastal okamžik, kdy bylo třeba vyřešit důležité věci, které se při každém příjezdu do nového města opakují. Kde budu spát?

KazanlakBulharské dobrodružství: Kazanlak - Ačkoliv jsem na dnešek spal jen pět hodin, vidina cesty do novémo města, mne úplně probudila do naprosto svěžího stavu. Jakákoliv únava zmizela rychleji než pára nad hrncem a já už byl myšlenkami zase někde jinde. Po odevzdání klíčů jsem kolem šesté odešel z domu, kde jsem bydlel a vydal se na autobusové nádraží Rodopi, které jsem důvěrně znal z předchozího dne. V sedm hodin se autobus plnou parou rozjel a za ranního slunce jsme opustili Plovdiv. V duchu jsem se s ním loučil, protože mi pronikl hluboko do srdce.

Bačkovský monastýrBulharské dobrodružství: Bačkovský monastýr - Je nádherná, slunečná neděle 13.8.2006 a mne čeká výlet na jedno z nejromantičtějších míst, které jsem v Bulharsku navštívil. Bačkovský monastýr v pohoří Rodopi. Vstával jsem s radostí, i když notně zkalenou včerejšími neshodami s mými domácími.

PlovdivBulharské dobrodružství: Plovdiv - Dnešní den, pátek 11.8.2006 je docela náročný. Vstávám před pátou ráno, protože mne čeká cesta do Plovdivu. A ta právě není jednoduchá. Existuje několik variant. Tou první je odjet v 6.00 ráno z Melniku do Sofie a odtud přímo do Plovdivu. Je to ale poměrně velká zajížďka. Druhá varianta je odjet tím samým autobusem z Melniku pouze do Blagoevgradu a odtud do Banska, kde je možné využít úzkokolejné železnice do Septemri a zde přestoupit na klasický vlak do Plovdivu. Jak je vidět, ani jedna varianta není časově právě nejvýhodnější a zabere celý den.

MelnikBulharské dobrodružství: Melnik - Je středa 9.8.2006 těsně před sedmou hodinou ranní. V 8.20 odjíždí autobus od brány Rilského monastýru zpět do moderního světa a moje cesta se posune zase o kousek dál. Je třeba se sbalit, nasnídat, absolvovat turecký záchod a co především, rozloučit se s místem, kde mi bylo nesmírně dobře. Opustit náruč kláštera je nutné, ale ještě chvíli se hřeji ve stínu jeho zdí, než se za mnou definitivně zavřou dveře autobusu a odveze dolů do Rily.

Rilský monastýrBulharské dobrodružství: Rilský monastýr - Je pondělí 7.8.2006 půl osmé ráno a já s plně naloženým batohem směřuji na tramvaj č. 5, která mne doveze na autobusové nádraží Ovča kupel, odkud jezdí autobusy směr Rilský monastýr. V noci docela silně pršelo, což bylo na ranní obloze ještě znát, ale modrá barva už místy nadějně prosvítala. Autobus odjíždí v 10.20, stojí 6 Leva a jede do Rily, kde bude třeba přestoupit na menší, starší, mnohem, mnohem starší rachotinku, která má ovšem neskutečnou výdrž a ta nás odveze až k branám slovutného kláštera.

Když na cestě potkáte sama sebeBulharské dobrodružství: Když na cestě potkáte sama sebe - Na ten den si vzpomínám velmi přesně. Jako by to bylo včera a přesto od té chvíle uplynuly již dva roky. Seděl jsem tehdy v zahradní pergole a usilovně přemýšlel, kam se letošní léto rozeběhnou mé toulavé boty. Víte, se mnou je to někdy těžké. Abych se s opravdovým nadšením vydal do některé země, musím v srdci cítít, že jsem k ní přitahován. Je to podobné, jako s láskou. A věřte nebo ne, funguje to stoprocentně.

Procházka po SofiiProcházka po Sofii - Sofie není právě hitem cestovních kanceláří. Přesto se rozhodně nejedná o město, kterému by scházel jistý půvab. A už vůbec není pravda, že je to jen shluk panelových sídlišť, kde není nic zajímavého k vidění, jak tvrdí často turistům v přímořských letoviscích sami Bulhaři.

Vychází průvodce JOTA Rough Guide BulharskoVychází průvodce JOTA Rough Guide Bulharsko - Nakladatelství Jota vydává druhé aktualizované vydání turistického průvodce Rough Guide Bulharsko, tentokrát s bonusy ve formě DVD a grafickým programem Photo Studio 9.

Indie 95: Rumunsko, Bulharsko, Turecko - aneb všude dobře, na Balkáně nejlépe - Teď na chvíli přeruším, poučený čtenáři, tuto rumunskou idylu, kterou sis právě jistě představoval a popíšu ti náš aktuální stav: Právě si tu sedmo sedím, levým palcem ve spolupráci s ukazováčkem téže levé ruky přidržuji závěs autobusový okenní, by nefoukalo mi do uší a na krk můj. Pravou rukou (tou na opačné straně) uchopuji stejným způsobem propisovací pero, asi z 2/3 vypsané, píši tyto řádky a uháním si to přenádhernou tureckou krajinou v solidním iránském autobusu s otevíracími okénky spolu se svými dvěma přáteli. Ptáš se, čtenáři, kam že to uháním? Odpovím ti: “Do Tehránu.“